tisdag 21 juli 2009

Nu ar det bra lange sedan jag skrev nagot. Det har liksom inte funnits tillfalle till det. Sedan sist har jag hunnit med en hel del. Jag har predikat for over 1000 personer en sondag. Jag har dopt 16 barn i en och samma gudstjanst. Vi har varit pa Zanzibar och levt lyxliv, med sol och bad. Vi har varit i Morogoro och deltagit i ett stort ungdomsmote. Vi har varit i Mikumi National Park och tittat pa lejon, giraffer, elefanter och zebror.
Nu senast deltog jag i sondagsskolan dar jag fick ta hand om en av grupperna, 9-12 aringarna. Det var en utmaning, men ocksa roligt. Barnen var validgt duktiga pa enegelska.
Pa torsdag ska jag och Lotta ta hand om Bibelstudiet for distriktets praster och forsamlingsmedarbetare. Pa torsdag ska vi utvardera programmet pa stiftskansliet. Pa lordag ar det Farewell Party. Och pa sondag ska jag predika. Sondag ar sista dagen. Sent pa kvallen tar vi flyget hem. Just nu forbereder vi for hemresan. Jag maste fundera pa hur jag ska fa med mig allt hem.
Max 25 kg ar gransen. Far se hur det gar med det.
Jag far val erkanna att jag just nu faktiskt langtar hem. Det har varit en bra resa, men 6 veckor ar lang tid, och det ska bli skont att komma hem till sitt eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar