fredag 26 juni 2009

Vantans tider

Inget ar val som vantans tider. Att vara i Afrika, och sakert andra delar av varlden, lar en att ha talamod.
Det finns ett annat tidsperspektiv har. En del av det skulle vi stressade svenskar kanske anamma. Jag tror inte jag hittills har sett nagon stressad Tanzan eller afrikan. Man tar tiden lite som den kommer, vilket betyder att samlingar och moten kan dra ut pa tiden. Det ar bada och med detta tanker jag. Och vi i Sverige kanske borde hitta en medelvag dar vi inte tar tiden pa sa stort allvar.

Nagot som ar intressant ar att man anvander sig av ett annat tidsmatt ibland. Nar jag forst sag ett tidsprogram, ett schema for ett mote blev jag nagot konfunderad.
Nar kl ar 7 pa morgonen skriver man att klockan ar 1.00. Sedan raknar man timmarna framat. Det innebar att nar kl normalt ar 12.00 sa ar den 6.00. Jag tror att jag forstatt det som sa att man borjar rakna fran 1 nar dagen borjar. Kl 7 pa morgonen har solen gatt upp och en ny arbetsdag kan borja. Intressant. Hangde ni med?

Nu sitter jag och vantar pa att bli hamtad. Vi ska pa museum idag, tror jag. Ikvall ar jag bjuden pa en brollpsfest "Sendning party for the bride". Det ska bli kul. Brollopet ar i morgon i kyrkan dar jag ar placerad.
Forresten ar predikan fardigskriven infor sondagen. Den blev langre an vanligt, men det gor inget eftersom man har an vana med 30 minuters predikningar ibland.

1 kommentar:

  1. Knepigt det där med tiden, men det borde väl passa dig alldeles utmärkt... Vad duktig du är, jag är stolt över dig. Jag håller tummarna för dig på söndag. Ha så roligt idag. JÄD. Frida

    SvaraRadera